ADAC (DE) 2005, 195/65 R15 letní

Tento rozměr je typický pro střední třídu vozidel jako jsou Audi A4, BMW 3, Fiat Multipla, Opel Astra/Vectra, Ford Focus, VW  Passat. Pro první tři pneumatiky se dá použít označení jako "obzvláště doporučeníhodné".
Následující pneu s třemi hvězdičkami tedy přesvědčily testery ADACu nejvíce.

Já jsem zvolil na Fiata Nokian.

 
      Název pneu Sucho Mokro Komfort Hlučnost Valivý odpor Opotřebení Získané
body
Cena pneu*
1  Pirelli P6 1.5 1.6 2.1 1.5 3.5 2.2 3 body3 body3 body 2887,-
2  Bridgestone ER300 1.7 1.8 2.2 2.4 3.0 2.1 3 body3 body3 body 2669,-
3  Maloya Futura Primato 1.7 1.7 2.4 2.3 3.3 2.1 3 body3 body3 body 2956,-
4  Michelin Energy E3A 1.8 2.7 2.2 2.3 2.5 1.2 2 body2 body 2896,-
5  Vredestein Hi-Trac 2.1 1.7 2.3 2.5 3.5 2.4 2 body2 body 2536,-
6  Goodyear Hydragrip 2.3 1.8 2.1 1.9 2.5 2.8 2 body2 body 2550,-
7  Fulda Carat Attiro 1.5 2.6 2.3 2.6 2.3 2.3 2 body2 body 1923,-
8  Nokian NRHi  1.8 2.4 2.3 1.6 2.7 2.7 2 body2 body 1870,-
9  Firestone Firehawk TZ 200FS 1.8 2.2 2.3 2.4 3.7 2.7 2 body2 body 2066,-
10  Semperit Speed-Comfort 1.9 2.1 2.5 2.3 3.3 3.1 2 body2 body 1990,-
11  Kleber Dynaxer HP2 2.0 2.9 2.3 2.0 2.0 1.5 1 bod 1829,-
12  Uniroyal Rallye 550 2.3 1.5 2.0 1.6 3.0 3.8 1 bod 2246,-
13  Dunlop SP Sport 01 1.6 1.8 2.2 1.9 3.3 4.1 1 bod 2536,-
14  Goodyear Eagle Vector EV-2 2.6 3.0 2.5 1.5 2.3 2.8 1 bod 2573,-
15  Avon ZV3 2.1 3.6 2.1 1.6 3.5 3.2   1894,-

 NOKIAN NRHi 195/60 R15 - podrobně v testu

Držení v zatáčkách - sucho 1.9
Změna jízdního pruhu - sucho 1.6
Brzdná dráha - mokro 2.5
Podélný akvaplaning - mokro 2.0
Příčný akvaplaning - mokro 1.7
Ovladatelnost - mokro 2.6
Boční vedení - mokro 3.0
Odpružení 2.1

klady testované pneu  Dobrá na suchých vozovkách

zápory testované pneu Nedostatky na mokrých vozovkách a mírné opotřebení pneu

 

NOKIAN NRHi 195/60 R15 

   Rozměr: 195/60 R15
    LI (index nosnosti): 88 (do 560kg)
    SI (index rychlosti): H (do 210km/h)
Pneu je z koncernu Nokian a vyrábí se od roku 2004.Jako vždy kladl finský výrobce největší důraz na bezpečnost.Optimální uspořádání bloků profilu-symetrická oblast ramen pláště je oddělena hlubokými podélnými drážkami od asymetrického středu běhounu.Hlučnost Nokian NRHi leží hluboko pod limitem stanoveným EU ,k tomu přispěly vedle optimálního uspořádání bloků profilu a konstrukčního řešení i dutinky na dně hlavních drážek a prohlubně v záhybech profilových bloků.Tím byl zlomen vysokofrekvenční tón vznikající na podélných drážkách při rychlé jízdě.Vysoká jízdní stabilita a pevnost v opotřebení patří k přednostem Nokian NRHi.

Více informací na http://www.nokian.cz

* ceny pneu jsou jen orientační